Pračka zobrazuje chybovou zprávu EF0, EFo, EF3, nebo 15x zapípá / 15x zabliká
Problém
- Pračka zobrazuje chybovou zprávu EF0, EFo, EF3, nebo 15x zapípá / 15x zabliká
- Únik vody z pračky
Vztahuje se na
- Pračka s předním plněním (integrovaná nebo volně stojící)
- Pračka s vrchním plněním
- Pračkosušička
Řešení
1. Použijte menší množství pracího prostředku
Použití nadměrného množství pracího prostředku může způsobit nadměrnou pěnivost.
Vypněte spotřebič a nechte jej několik hodin stát, dokud pěna nezmizí, pak spotřebič znovu vyzkoušejte.
2. Vyčistěte zásuvku dávkovače
Pokud je zásuvka dávkovače nebo deska postřikovače nad zásuvkou velmi znečištěná nebo pokrytá vodním kamenem, voda může vytékat a způsobit problémy.
Vyčistěte zásuvku dávkovače v souladu s a pak spotřebič znovu vyzkoušejte.

3. Kontrola zachycení prádla ve spotřebiči
Prádlo zachycené mezi těsněním dveří a sklem může způsobit netěsnost dveří a průnik vody po předním a dolním panelu do spodní vany.
- Zkontrolujte připojení přívodní a vypouštěcí hadice.
- Zkontrolujte, zda jsou filtry v přívodní hadice a vodním ventilu čisté (tam, kde je přívodní hadice našroubovaná na spotřebič a na vodním kohoutu).
- Spusťte mycí cyklus a zjistěte, zda byl problém vyřešen.
4. Zkontrolujte, zda v dolní části nedochází k úniku vody – filtr textilních vláken
Vyjměte filtr a vyčistěte jej podle uživatelské příručky. Zkontrolujte, zda filtr není poškozen. Pokud filtr není poškozen, nasaďte jej a dotáhněte pevně rukou.

5. Zkontrolujte připojení přívodní hadice vody.
Jakákoliv netěsnost hadice může způsobit, že voda vyteče dovnitř spotřebiče vedle zadního panelu, proto zkontrolujte připojení přívodní hadice vody ke kohoutu a samotnému spotřebiči. Pokud tomu tak je, spotřebič bude nutné naklopit, jak je znázorněno v části „Kontrola prádla zachyceného ve spotřebiči“, aby jej bylo možné znovu spustit.
6. Zkontrolujte těsnění dveří.
Porucha může být způsobena netěsnícím těsněním dveří. Zkontrolujte utěsnění otevřením dveří a zkontrolováním těsnění dveří.
Těsnění by nemělo být poškozené, popraskané ani by nemělo mít otvory. Pokud je těsnění dveří vadné, musí být vyměněno servisním technikem. Do opravy spotřebič nepoužívejte. Vypněte přívod vody do spotřebiče.
7. Nechejte spotřebič proschnout 2 až 3 dny
Tento chybový kód bývá často způsoben nahromaděním nadměrné pěny na dně spotřebiče. Jelikož čerpadlo pračky není schopné pracovat s pěnou stejně efektivně jako s vodou, je nutné postupovat následovně:
Otevřete dvířka pračky a ponechte je dokořán otevřená po dobu 2–3 dnů (délka závisí na podmínkách instalace a ventilace v místě umístění spotřebiče).
- Během této doby dojde k postupnému rozpadu pěny na vodu.
- U malého množství vody se voda přirozeně vypaří.
- U většího množství vody čerpadlo automaticky odčerpá kapalinu při dalším zapnutí pračky.
Po uplynutí uvedené doby zapněte jakýkoliv program na pračce, abyste ověřili, že je spotřebič plně funkční.
8. Obraťte se na autorizované servisní středisko.
Pokud výše uvedené rady nevyřeší problém, doporučujeme vám si vyžádat návštěvu servisního technika.
Upozornění: Nedoporučujeme používat výrobek do doby, než je problém zcela odstraněn. Odpojte výrobek od napájení a nepřipojujte jej do doby, než si budete jisti, že to je možné bezpečně provést.
Byl tento článek užitečný?
Objednejte si servis
V oblasti, ve které se nacházíte, nabízíme službu Fixní cena servisu. O opravu se postarají kvalifikovaní servisní technici Electrolux. Spotřebič nejprve zkontrolujeme, poruchu vyřešíme a v případě potřeby vyměníme součástky a díly. Tuto službu poskytujeme pro pračky, sušičky, myčky, varné desky, chladničky, vestavné kávovary, sporáky, digestoře, trouby a vestavné mikrovlnné trouby.